A program célcsoportja a fiataloktól az idősekig terjedt, így életkori megkötés nélkül vártunk olyan személyeket, akik hasonló érdeklődési körrel bírnak és nyitottak olyan tematikus foglalkozásokon való részvételre, melynek célja a résztvevők támogatása az életvezetésben, kisközösségi keretek között.
Törekedtünk arra, hogy a résztvevői csoport minél inkább állandó legyen, azonban a gyakorlatban a résztvevők szinte folyamatosan cserélődtek. Mindemellet voltak, akik szinte végig résztvevői maradtak a folyamatnak.
A 24 foglalkozás a csatolt tematika szerint valósult meg, mely értelemszerűen kiegészült a mindenkori helyzeteknek, igényeknek megfelelő témákkal és módszerekkel.
A legkedveltebb témák közé tartozott a belső erőforrások feltérképezése és az önismerettel, tipológiákkal kapcsolatos munka.
A legnagyobb kihívást a szívességcsere kialakítása jelentette, leginkább a szereplők változó személye miatt, bár ennek ellenére sikeresen elindult a résztvevők között az egymást támogató attitűd, és apróbb szívességek informális cseréje is.
A foglalkozások során a résztvevők megismerhették egymást és olyan módszerekbe kaptak betekintést, amelyeket a továbbiakban otthon is, akár családi vagy munkahelyi környezetben is alkalmazhatnak (pl. erőforrások felismerése, asszertív kommunikáció, tranzakcióanalízis).
A foglalkozások során alkalmaztuk a beszélgetés, egyéni és kiscsoportos munka, játék, előadás módszereit. Azt tapasztaltuk, hogy a csoportos munka és a játék módszere akkor volt bevonható, ha a résztvevők között már kialakult valamilyen bizalmi kapcsolat, ezekben a helyzetekben azonban könnyen feloldódtak és aktívan vettek részt.
Életkori eloszlás tekintetében a kezdeti alkalmakon az idősebb korosztály nagyobb számban képviseltette magát, majd ez a tendencia teljesen megfordult. A foglalkozások résztvevői jobbár a gyermekvállalás előtt álló fiatal felnőttekből és a kisgyermeke(ke)t nevel középkorúakból kerültek ki, akik a legkülönbözőbb családi, szociális háttérrel rendelkeztek. A résztvevők között megjelentek a klasszikus családban, egyszülős családban, mozaikcsaládban és többgenerációs családban élők egyaránt.
Jellemző volt, hogy a résztvevők különböző önismereti tapasztalattal érkeztek, így a többségnek teljesen újszerűek voltak a bemutatott feladatok, de volt, aki már kipróbálta ezek egyikét-másikát más önismereti helyzetben (pl. a tipológiák az ismertebb témák közé tartoztak, bár a DISC teszt minden résztvevő számára újdonság volt).
Az egyéni jövőképhez kapcsolód foglalkozás során a résztvevők nagyon kreatív és megvalósítható célokat tűztek ki maguk elé, ami a korábban befektetett munka egyértelmű sikerét bizonyítja. A kitartóbb résztvevők nagyon hatékonyan inspirálták az újonnan érkezőket is, így szinte minden foglalkozáson csapatként tudtak együtt dolgozni a jelenlévők.