A foglalkozások anyaga: Moldvai és Szatmári táncok.
A betervezett órákat megtartottam. A jelentkezők sikeresen zárták a projektet.
A résztvevők kezdő szintű táncosok voltak, ezért először Moldvai táncokkal foglalkoztunk. Ez a táncanyag kiválóan alkalmas az alapok elsajátításához. Az első két hónap alatt a következő táncokat sajátította el a kis csapat: Hoina, Pálmácska, Kezes, Botosánka, Tűz lángja, Pingvines, Bulgáros, Ördög útja, Keresel, Banumarocsini, Kecskés. A táncokat kiegészítette csujogatások, és a hozzájuk kapcsolódó népdalok tanítása is.
Májustól kezdtünk el foglalkozni a Szatmári táncokkal. Megismertük, mely táncdialektus része, beszéltünk a tánc kialakulásáról, szerkezetéről, jellegzetes táncjegyeiről.
Céljaim a tánctanítás folyamatában:
- A táncrészek megismerése (verbunk, lassú és friss csárdás)
- A táncrészek motívumkészletének elsajátítása, jellegzetes stílusjegyek megtanítása
- A tanult motívumok, folyamatok rögzítése, önálló alkalmazása a saját táncszerkesztésben, improvizáció a tanult jellegzetességek felhasználásával
- Az önálló együtt táncolás örömének megérzése
A foglalkozások felépítése:
- Bemelegítés
- Motívumok, folyamatok tanulása
- Gyakorlás
- Improvizáció
A kitűzött célokat ügyesen teljesítette a csapat. Motiváltak, lelkesek voltak. Az egyszerűbb moldvai táncanyagot bátrabban táncolták. A szatmári anyaghoz kaptak egy jó alapot, a tanultakat már képesek voltak önállóan használni. A táncfolyamatokat megtanulták, sőt önállóan is fel tudták építeni a táncukat a tanult figurák felhasználásával. A tánc stílusjegyeit megértették, de ezen még van mit csiszolni.
A projekt feladatait sikeresen teljesítettük. A csapat az utolsó alkalomra szervezett „Táncházban” már önállóan és örömmel alkalmazta a tanultakat.