A 24 alkalmas foglalkozás célja a csoportkohézió erősítése, a tolerancianövelés, az együttműködési képesség fejlesztése volt.
A műhelymunka a drámapedagógia módszertanára épített. A foglalkozások módszertani középpontjában a cselekvésen, ezen belül is elsősorban a dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás állt. Foglalkozásainkat végig a tematika szerint vezettük:
Csoportszabályok, szerződéskötés. A keretek, feltételek meghatározása.
Bemutatkozás, benyomások megosztása.
Csoportépítés, az együttesség mint csoportos erő.
Szimbolikus énbemutatások.
Ön- és társismereti tapasztalatok.
Önismeret, énkép, énideál. Az önmegítélés pontossága énfeltáró gyakorlatokon keresztül.
Bizalom és önbizalom forrásai.
Társas kapcsolatok jellegzetességei.
Életkori sajátosságoknak megfelelő kapcsolatkonfliktusok megjelenítése, elemzése.
Nonverbális technikák.
Szerepjátékok és elemzésük.
A másság megélése, elfogadása.
Az önérvényesítése lehetőségei és határai.
A sikeres felnőtt élethez szükséges készségek, képességek és kompetenciák elemzése, megélése, fejlesztése.
Csoportzárás, értékelés.